دانلود کلیپ و فیلم و آهنگ فوتبالی - اخبار فوتبال،ورزش 3،دانلود نود،دانلود آهنگ،فیلم،کلیپ،عکس فوتبالیست ها،دانلود کارتون فوتبالیست ها،ورزش،اخبار ورزشی،فوتبالیسم

راه پرفراز و نشیب HTC

راه پرفراز و نشیب HTC

دسته بندی : فوتبال نود تاریخ : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

مجله اینترنتی ندا آنلاین:

64430 353 - راه پرفراز و نشیب HTC

پیش از این HTC‌ سعی می‌کرد هر سال دست‌کم چند گوشی رده‌بالا یا میان‌رده را برای مخاطبانش تولید کند اما ظاهرا این رویه ادامه نخواهد داشت. افول ستاره بخت HTC ماجرای چندان جدیدی نیست اما هر سال که می‌گذرد شرایط شرکت از سال قبل هم دشوارتر می‌شود.
دوران اوج HTC برمی‌گردد به سال ۲۰۱۱ زمانی که این شرکت با در اختیار داشتن ۱۰٫۷ درصد از سهم بازار اصلا فکر این روزها را هم نمی‌کرد. سهم بازار HTC به رقمی زیر یک درصد رسیده و پیش از این در مقاله‌های دیگری برای‌تان نوشتیم که این شرکت حتی توان رقابت در تایوان را هم تا حدود زیادی از دست داده هست.
یکی از نکات مهم دیگر در تحلیل شرایط HTC در نظر گرفتن این موضوع هست که تیمی ۲۰۰۰ نفره شامل بسیاری از بهترین و مجرب‌ترین مهندسان و طراحان شرکت هم سال میلادی گذشته براساس یک قرارداد به شرکت گوگل واگذار شدند. گوگل از شرکای تجاری HTC‌ هست و از امکانات این شرکت برای ساخت گوشی‌های پیکسل و پیش از آن در تولید محصولات برند نکسوس بهره برده هست.
پس از این تصمیم و در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ شاهد کمترین میزان فروش گوشی‌های HTC در ۱۳ سال گذشته بودیم. این اتفاق در ادامه مجموعه‌ای از ضرر و زیان‌های مالی شرکت رخ می‌دهد که حدود ۴ سال پیش آغاز شد و تا به حال صرفا هر روز وخامتش بیشتر شده هست.
سرنوشت بخش موبایل
شرکت HTC‌ در واکنش به این شرایط سعی کرد کسب و کارش را متنوع‌تر کند و به سمت حوزه‌های جدیدی مثل واقعیت مجازی برود.
تلاش HTC در حوزه واقعیت مجازی چندان بد نبود اما نتوانست به تنهایی شرایط شرکت را دگرگون کند. حال شرکت با یک بحران واقعا جدی در بخش موبایل روبرو هست.
در بدترین سناریو بعضی از تحلیل‌گران معتقدند ممکن هست شاهد تعطیلی کامل بخش موبایل باشیم. با این وجود احتمال بیشتری وجود دارد که HTC بخش موبایل را از این هم کوچک‌تر کرده، هزینه‌ها را بیشتر کاهش دهد و در کنار آن سعی کند خط تولید محصولات واقعیت مجازی خود را با تکنولوژی‌های جدیدتر باکیفیت‌تر کند.
یک تحلیل‌گر از موسسه IDC معتقد هست گرچه عرضه گوشی‌های HTC سال به سال کمتر شده و ممکن هست گمان کنید شرکت همین روزها هست که زمین بخورد اما اگر به شکل گسترده‌تر به بازار گوشی‌های هوشمند نگاه کنید هنوز هم HTC از خیلی برندهای ضعیف‌تر جلو هست. در نتیجه همه چیز بستگی دارد به استراتژی شرکت. آیا مدیران شرکت می‌توانند پیش از آنکه مجبور به بستن بخش موبایل شوند به موقع استراتژی خود را تنظیم کنند و گزینه‌های دیگری مثل بازارهای خاص و تولید گوشی برای مخاطبین خاص را امتحان کنند؟
بعضی از کارشناسان می‌گویند ممکن هست شاهد بازگشت HTC به یکی از بخش‌های اصلی کسب و کارش در ۲۱ سال گذشته باشیم؛‌ تولید گوشی به سفارش شرکت‌های دیگر. از طرف دیگر بعید نیست اگر تولید مدل‌های ارزان‌قیمت برای کشورهای در حال توسعه ادامه پیدا کند و در کنار آن گاهی شاهد یک گوشی رده‌بالا برای قدرت بخشیدن به نام برند باشیم. این تولیدکننده تایوانی سال میلادی گذشته حدود ۴ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد، رقمی که سال ۲۰۱۶ حدود ۵٫۵ میلیون بود (برای مقایسه بد نیست بدانید فقط در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ اپل ۷۷٫۳ میلیون،‌ سامسونگ ۷۴٫۱ میلیون و هواوی ۴۱ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کردند).
گرت اشنیمن، تحلیلگر ارشد در موسسه IHS Markit معتقد هست گوشی‌های ارزان قمیتی مثل مدل‌های برند Desire احتمالا در خط تولید حفظ خواهند شد. این نکته که مهندسین مربوط به این مدل‌ها هم به گوگل منتقل نشده‌اند می‌تواند به نوعی این فرضیه را تایید کند. نیروهایی که به گوگل فروخته شده‌اند روی تولید گوشی‌های پیکسل برای این شرکت تمرکز خواهند کرد و نیروهای باقی‌مانده برای HTC در کنار کار روی خط تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت به کار تولید گوشی برای برندهای مختلف براساس سفارش، بویژه سفارش از طرف برندهای جدید مشغول خواهند شد.
بازار متراکم جهانی
عرضه گوشی‌های هوشمند به شکل کلی در جهان به رقمی بالغ بر ۱٫۴۶ میلیارد گوشی در سال ۲۰۱۷ رسیده هست. رقمی که حدود نیم درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش یافته. تولیدکننده‌های اندرویدی رقابت بسیار شدیدی بر سر قیمت‌گذاری و همچنین متمایزسازی گوشی از طریق ویژگی‌های خاص سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارند. این رقابت شدید در بازار متراکم فعلی ضربات سختی به HTC زده هست. برای مثال گوشی‌های رده‌بالای HTC در سال ۲۰۱۷ باید با سامسونگ گلکسی اس ۸ رقابت می‌کردند. در این رقابت HTC‌ توانست حدود نیم میلیون گوشی رده‌بالا بفروشد در حالی که سامسونگ بیش از ۲۰ میلیون اس ۸ فروخت.
به هر حال گفته می‌شود که HTC قرار هست در سال ۲۰۱۹ هم یک پرچم‌دار جدید داشته باشد و احتمالا چنانکه پیشتر بیان شد از طریق ساخت گوشی برای برندهای دیگر تا حدی جای خود در بازار مدل‌های رده‌پایین و میان‌رده را حفظ کند. تحلیلگران معتقدند HTC در کوتاه مدت به شکل کامل از بازار موبایل بیرون نمی‌رود.
واقعیت مجازی؛‌ تنها راه نجات
اشاره کردیم که سهم HTC از بازار جهانی موبایل به زیر یک درصد رسیده. مشکلات شرکت در بازار موبایل باعث کاهش ۱۵ درصدی نیروی انسانی در سال ۲۰۱۵ و ضرر ۱۰۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ شد. شرکت جایگاه خوب خود در بورس تایوان را از دست داد و نهایتا در واکنش به همه این مشکلات سعی کرد در حوزه دوربین‌ها و گجت‌های واقعیت مجازی دستاوردهای جدیدی داشته باشد. برند Vive برای فروش محصولات این حوزه استفاده شد و HTC Vive به عنوان یک گجت واقعیت مجازی با کیفیتی چشمگیر مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. حال خیلی از تحلیلگران معتقدند این بازار ظرفیت رشد و توسعه بسیار بیشتری را دارد.
HTC Vive در سال ۲۰۱۷ سومین گجت قدرتمند واقعیت مجازی بازار پس از PlayStation VR و Oculus Rift بود. بعضی‌ها پیش‌بینی می‌کردند HTC می‌تواند در این فهرست دوم شود اما کاهش قیمت Oculus Rift باعث شد این پیش‌بینی‌ها به حقیقت نپیوندد.
HTC از سال ۲۰۱۵ این موضوع را اعلام کرده بود که به سمت و سوی تولید محصولات سخت‌افزاری واقعیت مجازی حرکت می‌کند. گزارش‌ها از همان زمان تا کنون تایید می‌کنند که HTC هر چه بیشتر خود را در این حوزه درگیر کرده و سخنرانی مدیرعامل شرکت در کنفرانس MWC در ماه فوریه امسال هم با تاکید فراوان روی موضوع تولید محتوای حوزه واقعیت مجازی همراه بود.
به هر حال موقعیت فعلی بازار واقعیت مجازی و تازگی آن به HTC امکان رشد زیادی خواهد داد. شرکت تایوانی این شانس را خواهد داشت که با پیشرفت‌های قابل‌توجه در حوزه هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای مربوط به بازی و ادغام آن‌ها با عینک‌های واقعیت مجازی رقبای خود را شکست دهد یا با آن‌ها اتحادهای پرسودی را ایجاد کند.
باید در نظر داشت که HTC فقط تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری نیست و می‌تواند در پیشبرد پلتفرم واقعیت مجازی و همچنین محتوای این حوزه هم نقشی کلیدی ایفا کند. این فعالیت‌ها می‌توانند باعث جان گرفتن دوباره برند شرکت شوند و اکوسیستم کسب و کار شرکت را تقویت کنند.
می‌دانیم که در حال حاضر بازار واقعیت مجازی به بزرگی و گستردگی بازار موبایل نیست و به همین دلیل نمی‌تواند به اندازه آن بازار هم پول‌ساز باشد اما قطعا واقعیت مجازی در آینده نقش پررنگ‌تری ایفا خواهد کرد و قدرت گرفتن HTC به عنوان یکی از پیشگامان در این حوزه می‌تواند راه نجات کسب و کار این تولیدکننده تایوانی باشد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.